کانال «بله» مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

علاءالدین سازمان اداری و استخدامی برای تامین مالی «فوق العاده خاص» به چراغ جادوی مجلس نیاز دارد!

علاءالدین سازمان اداری و استخدامی برای تامین مالی «فوق العاده خاص» به چراغ جادوی مجلس نیاز دارد!

علاءالدین سازمان اداری و استخدامی برای تامین مالی «فوق العاده خاص» به چراغ جادوی مجلس نیاز دارد!

فهرست مطالب

مجله کارگزینی – صحبت‌های اخیر رئیس این سازمان طی جلسه بررسی عملکرد برنامه هفتم توسعه در مجلس، زمزمه‌های کسری بودجه را به صدا درآورد؛ کسری که ناشی از صرف ۹۰ درصد درآمدها برای تامین هزینه‌های جاری است. راه حل اعلامی برای التیام این وضعیت، حذف تشکیلات موازی و غیرضروری عنوان شد.

📌 اما نکته مبهم و قابل تامل در قرائت این گزارش، برآورد کارشناسی اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص بود: رقمی معادل ۶۰۰ همت برای سال ۱۴۰۴ و ۷۲۰ همت برای سال ۱۴۰۵.

از این برآورد، چند نکته کلیدی استنباط می‌شود:
۱. زمانبندی:

اجرای این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است.

۲. نرخ افزایش حقوق سال 1405:

رشد ۲۰ درصدی بودجه از ۶۰۰ به ۷۲۰ همت، حاکی از پیش‌بینی افزایشی در همین حدود برای حقوق‌هاست. این در حالی است که نرخ تورم واقعی – هرچند به طور رسمی از سوی بانک مرکزی اعلام نمی‌شود – با استناد به داده‌های نقطه‌به‌نقطه قیمت کالا و خدمات از سوی مرکز آمار، به وضوح بالاتر از این رقم است.

۳. برآورد:

هر همت برابر هزار میلیارد تومان است

۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پس

۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تقسیم بر تعداد کارمندان

 ۲,۴۳۳,۱۵۲ 
تقریباً برابر۲۶۷ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان سالانه

و ۲۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ماهانه

خواهد شد.

نکته جالب آنکه اگر برای همه کارمندان سقف ۱۴ میلیون فوق العاده خاص را لحاظ کنیم محاسبات به صورت زیر خواهد بود؛

تعداد کارمندان

۲,۴۳۳,۱۵۲

ضربدر سقف تقریبی فوق العاده خاص (تومان)

۱۴,۰۰۰,۰۰۰

برابر

۳۴,۰۶۴,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ (ماهیانه)

۴۰۸,۷۶۹,۵۳۶,۰۰۰,۰۰۰ (سالیانه – سال 1404)

مع‌الوصف با یک حساب سرانگشتی، پرداخت سقف فوق‌العاده خاص به تمامی کارمندان دولت، تحمیل ۴۰۰ همت به بودجه عمومی را در پی خواهد داشت و نه ۶۰۰ همت.

۴. دستگاه‌های برخوردار و غیربرخوردار:

در حال حاضر و به موجب مقررات قبلی، کارمندان بانک‌ها و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی (از جمله زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی)، دارای ردیف فوق‌العاده خاص در احکام و قرارداد منعقده می‌باشند و پرداخت فوق‌العاده خاص در این دستگاه‌ها نیازی به تامین اعتبار جداگانه ندارد.

یا در همین راستا؛ شرکت‌های دولتی و دیگر نهادها و سازمان‌های متمول که دارای پرداخت‌های خارج از حکم کارگزینی {پرداخت در فیش حقوقی} نیز برای برقراری این فوق العاده نیازی به افزایش اعتبار ندارند و بر این اساس همان ۴۰۰ همت نیز برآورد بالاتر از رقم واقعی خواهد بود.

۵. منبع تامین:

در نهایت، حقیقت این است که برای تامین چنین بودجه کلانی در شرایط کنونی، به معجزه‌ای همچون یک «چراغ جادو» نیاز است.

6. اما راهکار کارشناسی؛

اگر سنگ بزرگ نشانه نزدن است، پیشنهاد معقول در وضعیت فعلی تا تامین اعتبار آنست که؛
به عنوان مثال و به صورت پیشفرض اجرایی؛ فراخوانی برای دستگاه‌های برخوردار که در حال حاضر نیازمند تامین اعتبار نمی‌باشند انجام پذیرد و دولت و مجلس در کوتاهترین زمان شرایط لازم برای تامین اعتبار سایر دستگاه‌ها را مدنظر قرار دهد.

در همین ارتباط و از همین نویسنده ببینید:

رویارویی دولت و مجلس در افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان؛ از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی تا اعتبارات هزینه‌ای

فوق العاده خاص

اینستاگرام مجله کارگزینی

https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa

تلگرام مجله کارگزینی

http://t.me/+eRSSofhaSpo4ZGNk

بله مجله کارگزینی

https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk

ایتا مجله کارگزینی

https://eitaa.com/joinchat/2472476892Cc49c00e72f

مطالب مرتبط:

فوق العاده خاص، تبعیض احتمالی و نگاهی به شکاف مزدی مشمولین قانون کار

آیا فوق العاده خاص شامل نیروهای قرارداد کارگری در دستگاه‌های اجرایی می‌شود؟

افزایش حقوق کارگران

فوق العاده خاص و شمول آن بر کارمندان و کارگران

مبلغ فوق العاده خاص 1405 اعلام شد/دادرسی یا پوششی برای فرار

فوق‌العاده خاص؛ پوششی برای فرار از افزایش واقعی حقوق کارمندان

پرداخت فوق العاده خاص در افزایش حقوق 1405

پرداخت فوق العاده خاص در افزایش حقوق 1405

برقراری فوق العاده خاص و افزایش

برقراری فوق العاده خاص و افزایش 20 درصدی حقوق ها

فوق العاده خاص

چراغ جادو پیدا شد! تأمین مالی «فوق العاده خاص» با «سه‌نرخی سازی بنزین»

افزایش ضریب حقوق سال 1405

افزایش ضریب حقوق سال 1405 و فوق العاده خاص

فوق العاده خاص

علاءالدین سازمان اداری و استخدامی برای تامین مالی «فوق العاده خاص» به چراغ جادوی مجلس نیاز دارد!

درباره طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

بار مالی برقراری فوق العاده خاص کارکنان دولت اعلام شد

پرداخت فوق العاده خاص کارمندان دولت 1404

آخرین خبر از پرداخت فوق العاده خاص کارمندان دولت از زبان عضو شورای حقوق و دستمزد

ارتقای جایگاه سازمان امور مالیاتی

درخواست ارتقای جایگاه سازمان امور مالیاتی و بهبود وضعیت شغلی و معیشتی کارکنان آن

فوق العاده‌ خاص با ضریب 3

خبر خوش برای پرستاران/ فوق‌العاده‌ خاص با ضریب ۳ برای پرستاران در راه است؟

درباره طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

گمانه زنی در خصوص پرداخت فوق العاده خاص در سال جاری از محل منابع و درآمدهای اختصاصی

پیشنهاد اختصاص فوق العاده خاص به کارمندانی که در دوران جنگ پای کار بودند / لزوم ترمیم نابرابری در پرداخت حقوق کارکنان و مدیران

درباره طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

حداقل و حداکثر امتیازات فوق العاده خاص مشخص شد

فوق العاده خاص به کارمندان کدام دستگاه‌های اجرایی تعلق خواهد گرفت؟

درباره طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

نقدی بر پیش‌نویس دستور العمل اجرایی فوق‌ العاده خاص / بخش دوم

درباره طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

اجرای فوق‌العاده خاص پرستاران منوط به تصویب دولت و تخصیص بودجه

محاسبه آنلاین امتیاز فوق العاده خاص کارمندان در سال 1404

پرداخت مبتنی بر عملکرد

نقدی بر پیش نویس دستورالعمل اجرایی فوق العاده خاص

رای پذیرش سوابق خدمت نظام وظیفه با درخواست کارمند

آیا پرداخت توأمان فوق ‌العاده سمت (پست) تخصصی حقوقی و فوق العاده خاص امکان‌پذیر است؟

درباره طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

فوق العاده خاص؛ تعیین شاخص‌های نگهداشت نیروی انسانی در بخش دولتی به پیشنهاد دستگاه و متناسب با میزان اثرگذاری و اهمیت فعالیت کارکنان

مصوبه افزایش ضریب

فوق العاده خاص؛ ابهام و عدم شفافیت در متناسب سازی میزان پرداختی کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

kargozin.com وب‌سایت

‫15 نظر

  • سعید رشیدی گفت:

    فوق العاده خاص کارکنان سازمان جهاد سازندگی اموزش و پرورش ثبت احوال فنی حرفه ای بهزیستی را با سایر نهادها مثل قوه قضایه خبرگان رهبری مجلس شورای و سایر نهاد خصوصی گره نزنید اگر اعتبار کافی ندارد حداقل حقوق کارکنانی که هم فیش هم احکامشون موجود هست بررسی کنید آنها یی که حقوقشون جوابگوی یک هفته خانوادشون نیست اجرایی کتی حقوق های زیر 30 میلیون فوق العاده بدهید این انصاف هست بخاطر انها برای ما سنگ اندازی بکنند چرا دم از عدالت و تبیض می زنید

  • علی گفت:

    اختلاس نکنید بجاش حقوق مردم رو درست کنید

  • محمد گفت:

    تمام شرکت ها و …رو به بخش خصوص واگذار کردید و شریک اونها شدید و هیج دخل و تصرفی در اونها ندارید و پول این شرکت ها هم به خزانه نمی یاد و هر کاری هم دلشون میخواد میکنند. همین شرکت ها از کارگر و کارمند و مدیر عامل و…حقوق های بالا میگیرند. وقتی نوبت به کارمند و کارگر دولت و بازنشسته شد، پول نیست!
    چه بلاهایی که سرمون نیاوردید!
    حلالتون‌نمیکنیم.
    نفرین تون هم میکنیم.
    پای هیچ صندوقی هم نخواهیم بود.

  • جعفر گفت:

    فقط حقوق وزارتخانه ها و سازمانهایی مثل جهاد کشاورزی که کم هست با فوق العاده خاص زیاد و جبران کنید، لزومی نداره وزارت خانه هایی مثل نفت و… که بالاترین حقوق رو دارند، فوق العاده خاص بگیرند. در این صورت توان سریع اجرایی شدن را خواهید داشت.

    • ساسان گفت:

      اتفاقا جهاد کشاورزی بیشترین حقوق و مزایارو میگیره نمیخواستم چیزی بگم ولی اجبارم کردی من بعنوان کارمند نفت کل دریافتیم 20میلیونه هیچ چیزی ندارم پس کاذی نکنید فیش حقوقی کارمند جهاد بندازم بیرون

      • حمید گفت:

        شما اصلا فیش حقوقی کارمندای جهاد کشاورزیا دیدید،با ۲۸ سال سابقه مدرک کارشناسی حکم کارگزینیم ۱۸ تومن هستش ، فک میکنی من کارمند جهاد کشاورزی صاحب همه چیز هستم، تازه حق بینه و کوفت زهر مار هم از حقوق کم میکنن ۱۵ تومن میگیرم،

  • جعفر گفت:

    عدالت نیست وزارت جهاد کشاورزی چسبیده به وزارت نفت، آبدارچی و یا راننده وزارت نفت با سابقه حدود 10 تا 20 سال حکم حقوقیش بالای 40 میلیون تومان باشه اما در وزارت جهاد کشاورزی با سابقه بیش از 30 سال یه رئیس اداره حدود 23 میلیون تومان حکم حقوقیش باشه

  • زارعی گفت:

    آقا اگر کارمندها بگویند ما فوق العاده خاص نمی خواهیم راحت میشید.از اول سال که تو بوق کرنا کردید فوق العاده خاص برای کارمندها چنین و چنان هست. بعد گفتید نیمه دوم سال. حالا هم میگویید بار مالی داره، بعد چند درصد کارکنان باید کنار گذاشته شوند.الان هم میگیم نمی خواد مردم سرکار بگذارید. سه ماه دیگر به عید و سال جدید هست همان حقوق رو طبق سالیان قبل اضافه می کردید خوب اضافه کنید،بقیه اش پیش،کش.

  • Www.hoshangyasmy570@gmail.com گفت:

    اگه برا وزارت نفت بود با دوفوریت تصویب میشد چجور وجدانی دارین که پرستاری که 10شب نمیخوابه با اینهمه کشیک سخت یکهفته پول داره ولی نگهبان پتروشیمی با دیپلم ماهی 85 میگیرن شما خودتون با اینهمه تورم میتونی یکهفته دوام بیاری اقای رفیع زاده خان

  • محمدی گفت:

    باسلام
    پول برای اختلاس دزدی حساب های نجومی بانک آینده بانک پاسارگارد و……. هست فقط برای کارمندان نیست بار مالی داره!!!!!!

  • سعید گفت:

    سلام فقط امید الکی دادید به خانواده ها چقدر خوشحال بودیم که بلاخره کمی از مشکلات با این حل میشه چقدر این ماه اون ماه کردیم الانم گفتیم دیگه اجرا میشه بعد بهانه بار مالی آوردین این پولا عددی برای کشوری م۳ل ایران نیست.آقا سید علی جان به داد ما كارمندا برس زندگی خیلی سخت شده این دزدا رو گردن بزن

  • علی معلم گفت:

    فقط نگاه به خرید باشگاه استقلال کنید
    برابری می کنه با بار مالی ای که شما ازش حرف می زنید
    خدا ریشه ظلم و نابرابری و بکنه
    خدا ارتون نگذره من با فوق لیسانس باید از یه آدم بیسواد که رفته شغل آزاد گرفتم 40 میلیون کمتر درآمد داشه باشم

  • حمید گفت:

    چپ و راست اختلاس و رانت خواری و رشوه‌خواری و چپاولگری دارد صورت می گیرد اینها بار مالی ندارند .

  • فرهاد گفت:

    پولی که به حساب پیمانکار میریزن مستقیم به حساب کارگر بریزن این کجاش بار مالی داره

  • سید کریم کریمیان زارمرودی گفت:

    آقای رفیع زاده،بقولتون در چند ماهی که ابلغ گرفتین وقانونهای مختلفی تصویب شده،چون نوبت به فوق العاده خاص رسید باید بگین آسمان تپید؟؟تا الان بهانه قانونی شدن وتایید مجلس ومجلس خبرگان و رییس جمهور و رییس مجلس را داشتین،حالا که بصورت قانون در اومد،،،بار مالی کم دارید،،،،فقط خواستم یک سوال بپرسم از آقای رییس جمهور و مخصوصا آفقای قالیباف و بخصوص آقای رفیع زاده که خیلی خوب دل تموم کارمندها رو خون کردین،،،آیا از وقتی حرف فوق العاده خاص رو زدین،نمیدونستین بار مالی وجود ندارد که الان آقای رفیع زاده بعد چند ماه بقولشون گرفتن مسێولیت،،،زورشون به تمام شما وتمام کسانی که داخل مجلس نشستن رسید و کامل کنار زدن فوق العاده خاص رو،ومیگن بار مالی وجود نداردد،؟البته حق دارن آقای رفیع زاده،،،چون کسی که اندازه یکسال حقوق مارو در یکماه میگیرن،،،حق دارن بگن بار مالی وجود ندارد،،،سی سال کار در آموزش وپرورش و کامل در مناطق محروم که داخل جنگل وجود دارد وحتی نتونستم بعد سی سال یک پیکان ساده رو بگیرم،،،ولی میخوام بپرسم وخواهش میکنم جواب بدین،آقای رفیع زاده و خانواده بزرگوارش،چندتا ماشین دارن و حتما لطف کنین بگین حقوقشون ماهی چقدر است،،،ممنونتون میشم،،،،فقط خواستم اینو بگم اونا که درر مجلس نشستن وقبل از رای گیری هزاران وعده ووعید میدن،،،ولی همینکه روی صندلی مجلس نشستن،کامل حرفها وقولها فراموش میشه،،،،خیلی جالب اینه بارها دیدم در مجلس،یکی داره حرف میزنه وبقیه هم فقط نشستن ودارن باهمدیگه درد دل میکنن وحتی ذره ای گوش به حرف اون نماینده که داره حرف میزنه،،نمیدن،،،واقعا متاسفم از رای دادنم در تمام سالهای که همیشه رای دادم،،،دیگه میدونم حرفها وقولها و مناظرات،فقط در حد سر گرمی تا یک عده آدمهایی مانند من که ساده بودم باور کنم ،،همه فقط در حد حرف وفقط وفقط برای رای گرفتنه،،،،الان تورم شاید بیشتر از پنجاه درصد شده،ولی همینکه اول عید و میخواد حقوق رو اضافه کنن،،خیلی راحت میگن تورم در حد ده درصد شده وحقوق هم ده درصد اضافه میشه،،،ولی بعد دوماه باز میگن تورم به پنجاه درصد رسیده،،،آخه هیچ دیواری کوتاه تر از کارمندان کشوری ولشگری وتامین اجتماعی و مخصوصا بازنشستگان پیدا نمیشه،،،،،اگه آخرتی وجود داشته باشه ،در اون دنیا فقط جواب منو باید پیش خدا بدین که چرا مجبور شدم کلیه خودمو بفروشم با وجود اینکه سکته قلبی کرده بودم،،،فقط ای کااااااش خونده بشه مطالبم ،،ولی میدونم کسی نیست نگاهی کنه،،،چون حوصله خوندن ودرد دلهای مردم رو ندارن،،

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *